سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، پاک است و پاکان را دوست دارد ؛پاکیزه است و پاکیزگان را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

برق(قدرت)

Powerd by: Parsiblog ® team.
معماری در برق(جمعه 86 اسفند 24 ساعت 2:13 عصر )
طراحی و ساخت
با شروع کارهای ساختمانی اولین بنای متحرک در دوبی توسط ایتالیائی ها، بر اساس طرح دیوید فیشر، عصر تازه ای در معماری آغاز می شود: عصر معماری دینامیک.
 
این ساختمان 78 طبقه ای طوری سازمان یافته که هر طبقه بطور مجزا در اثر عوامل طبیعی (باد و خورشید) حرکت می کند و مجموعه ساختمان هر لحظه به شکل تازه ای در می آید. نیروی محرک این تغییرات توربین های بادی است که در فاصله طبقات جا گرفته اند و نه تنها بطور طبیعی ساختمان را به حرکت در می آورند، بلکه تمام انرژی لازم برای مصرف داخلی ساختمان را نیز تامین می کنند و در عین حال برای مجموعه های بیرون از ساختمان انرژی طبیعی صادر می کنند.
 
از نظر طرح اجرایی، زمان ساختن هرطبقه بجای سه هفته به سه روز کاهش می یابد، و تعداد نیروی کار لازم برای ایجاد آن، از دوهزار به نود نفر (در مقایسه با ساختمان های مشابه سنتی ) کاهش می یابد.
 
این هم لینک سایت مربوطه:   http://www.dynamicarchitecture.net
 
 
-     خود کفایی در تولید انرژی الکتریکی :

در این نوع از معماری توربین های بادی که به صورت افقی بین طبقات نصب می شود بهره می برند که علاوه بر تامیین برق کل ساختمان ، برق مورد نیاز چندین ساختمان در مقیاس خودش را نیز فراهم می کند .

یک برج 59 طبقه در دبی ، 48 توربین بادی دارد که ساختمان را تبدیل به یک منبع تولید انرژی سبز در شهر می کند و، بستر بهتری را برای زندگی هر چه بهتر آبندگان فراهم کنیم .

 

ساختمان طراحی شده در دبی :

در این ساختمان 48 توربین بادی در بین طبقات نصب شده و همچنین در پشت بام از صفحات خورشیدی استفاده شده است که باد و نور خورشید را بدون هیچ گونه آلودگی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند .

با توجه به میانگین سرعت سالانه باد در دبی که 16 کیلومتر در ساعت است ، برای تامین برق ساختمان 8 توربین نیاز است . 40 توربین دیگر نیز می تواند تامین کننده ی انرژی 5 ساختمان مشابه دیگر باشد .

توربین ها طوری در طبقات قرار دارند که تقریبا و عملا نا محسوس هستند . این توربین ها نه نیاز به پایه دارند و نه نیاز به فونداسیون بتنی ، به علاوه در فاصله کمی از مصرف کننده قرار دارند که باعث می شود افت فشار نداشته باشیم . طرح و شکل ساختمان و همچنین استفاده از فیبرهای مخصوص کربنی که در ساخت یونیت ها بکار رفته است مانع از انعکاس صدا می شود ، بنابراین پروسه تامین برق با توربین بادی آلودگی صوتی به همراه ندارد . همچنین تولید این مقدار انرژی بدون آنکه در مسائل زیبا شناختی و طراحی ساختمان تاثیر بگذارد به نوبه خود پیشرفت چشمگیری در بهره گیری از منابع انرژی می باشد .

این برج در 2 فاز اصلی اجرا خواهد شد . هسته ی بتنی در عرض 6 ماه تکمیل می شود ، سپس یونیت ها به هسته بتنی متصل می شوند ، تقریبا هر طبقه در یک هفته نصب می شود و 30% در زمان ساخت این برج در مقایسه با برج های دیگر صرفه جویی می شود . همچنین جنس یونیت ها از فولاد ، آلومینیوم و فیبرهای کربنی ساخته می شود .

 

د کل های انتقال برق و ساختمان فیزیکی موتورهاوترانسها
» محمد زارع
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
نماز شکر
[عناوین آرشیوشده]

بازدیدهای امروز: 4   بازدید
بازدیدهای دیروز: 4  بازدید
مجموع بازدیدها: 6371    بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

برق(قدرت)
محمد زارع
بوی خوش آشنایی
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «